Projekti digitalne transformacije ~ Projektni blog |

sreda, 16. september 2020

Projekti digitalne transformacije

V digitalni ekonomiji nastopajo kupci potrošniki tudi v zabavni in spletni industriji, ki jih je ponesla nekaj korakov daleč naprej v digitalnost. Tako so opremljeni z brezžično digitalno tehnologijo, imajo nastavljene avtomatike in približujejo svojo izkušnjo robotizaciji. Podjetja (ki niso Amazon, Facebook, Google!) po drugi strani sledijo trendom potrošnikov, ali pa se zanašajo na zakonitosti, ki so delovale dolga leta in upajo, da jih ponovno potegnejo v rast. 

Digitalni projekt - ukrep za rast v digitalni ekonomiji

Rast v digitalni ekonomiji ne bo prišla sama od sebe. Kvečjemu nazadovanje, v kolikor podjetja ne ukrepajo v digitalni smeri. In v kolikor ne planirajo konkretnih digitalnih strategij in posedlično projektov. Podjetja morajo najprej ločiti vrsto svojih ukprepov za zvišanje digitalnosti:

  • projekti za uvajanje digitalnih tehnologij v poslovanje
  • izobraževanja za zvišanje digitalnih kompetenc zaposlenih
Kar pomeni, da mora podjetje hkrati z dobro postavljeno digitalno strategijo na konkretni ravni izvajati tako dosledne korake uvajanja tehnoloških novosti v poslovanje kot poskrbeti za digitalno pismenost in učinkovitost svojih zaposlenih. 
Podjetja, ki kupujejo pametne stroje Industrije 4.0, morajo ob tem vlagati tudi v digitalne kompetence zaposlenih. In to ne zgolj proizvodnih delavcev, pač pa vseh zaposlenih vključenih v ustvarjanje verige vrednosti. Le tako bo podjetje kompaktno povezano navznoter, sposobno vživljanja v končnega kupca in produktivnostno učinkovito.

Projekti za rast digitalnosti poslovanja v tipičnih primerih zajemajo:

  • prenovo proizvodnje s pametnimi stroji Industrije 4.0, IoT platformami, senzoriko in celovito informacijsko rešitvijo
  • uvedba senzorike in IoT naprav v izvedbo storitev
  • uvedba fleksibilnih uporabniških vmesnikov do kupcev
  • vzpostavitev modulov AI (umetna inteligenca) in ML (strojno učenje) v poslovanje
  • obrat h kupcu - ta tip projektov je še najbolj ne-tehnološki. Gre pa za to, da podjetje združi in uporabi znanje, ki ga ima o tehnologiji z analitičnimi metodami raziskovanja obnašanja kupcev ter oblikovanja njihovih segmentov in iskanje vrednosti v podatkih. Nato s prototipno rešitvijo (MVP) podjetje svoja prizadevanja in hipoteze v praksi tudi preizkusi.

Organizacija digitalnega projekta


Digitalni projekt je sestavljen podobno kot klasični IKT projekti, ki vključujejo nabavo in vzpostavitev strojne opreme, programske opreme, izdelavo specifikacij rešitve, integracije in dodatno programiranje glede na situacijo naročnika. Digitalni projekti pa dodatno zahtevajo še naslednje aktivnosti: odkrivanje vrednosti za končnega kupca, agilno preizkušanje vrednosti na tržnih semgentih, organizacijsko učenje in povezovanje s partnerji ne-sorodnih branž (praviloma z visokotehnološkimi podjetji).

Digitalni projekt je organiziran v vloge:
  • projektni vodja
  • Produktni vodje
  • Sponzor projekta
  • agilna ekipa
  • zunanji partnerji (svetovalci za digitalnost, IoT, senzoriko)







Tudi ti delaš na projektih? Imaš podobne izkušnje? Pridruži se nam:

Preverite tudi ProjektnoVodenje.com - Zemljevid projektnega vodenja, ki širši poslovodni sferi poenostavlja razumevanje pojma in pomembnosti "projektnega vodenja" za uspeh poslovanja podjetij in ne-tržnih organizacij.

Projektni blog je avtorsko delo.

Uporaba in vsako razmnoževanje (razen kratkih citatov z navedbo vira in avtorja) je brez izrecnega dovoljenja avtorja prepovedano.