Mogoče boste tudi vi pomislili na pojem "projektna komunikacija", medtem ko boste svoje prijatelje, znance in neznance razporejali v različne kroge. Google Plus jih imenuje "circles", ljudi pa lahko razporejate po kriterijih, ki si jih sami določite. Takole izgleda ena od bolj pragmatičnih razdelitev:
Če želi svojemu projektu uspeh, mora za učinkovito vodenje nekaj podobnega narediti tudi projektni manager:
- ugotoviti, kdo so upniki njegovega projekta
- jih segmentirati v skupine
- ugotoviti dodatna imena, ki jih še lahko doda v skupine (ugotavljanje upnikov je nenehen proces!)
- definirati vpliv posamezne skupine upnikov na njegov projekt
- definirati cilje, ki jih želi doseči s pomočjo posamezne skupine
- definirati celovit plan komunikacije z upniki projekta
- dosledno izvajati plan komunikacije in ga dopolnjevati (pojdi na točko 1)
Konkretno seveda odvisno od posameznega primera. A če vodja tega (od 1 do 6) ne počne, bo njegovo vodenje pomanjkljivo. Na sestanke bo vabil preveč ali premalo ljudi. O trenutnem stanju projekta ne bo vedel dosti. Poznal bo zgolj nekaj tveganj, ki lahko ogrozijo njegov projekt. Ne bo znal povezovati različnih pričakovanj. Naiven bo, nekateri pa ga bodo v pogovoru ob avtomatu za kavo (brez njegove prisotnosti) označili za amaterja.
Ne bo leader. To pa so že strahovi slehernega vodje in rumeni alarm neuspešnosti projekta.
Še slovarček za slovnično občutljivejše in terminološko ambicioznejše:
- Google krogi - Google Plus Circles
- Projektni upniki - deležniki projekta, angl. "project stakeholders"